مدل راهبرد اجرای خط مشیء های وزارت صمت در صنعت خودرو مبتنی بر کاربست دانش
انتشار: اردیبهشت 21، 1401
بروزرسانی: 15 آذر 1404

مدل راهبرد اجرای خط مشیء های وزارت صمت در صنعت خودرو مبتنی بر کاربست دانش

مدل راهبرد اجرای خط مشیء های وزارت صمت در صنعت خودرو مبتنی بر کاربست دانش

برای مثال، چندی پیش، داگ فیلد (مدیر این پروژه) که پیش تر نقشی کلیدی در شرکت تسلا داشت، اپل را ترک کرد و به شرکت فورد پیوست. اوتوواز اکنون قطعات موتور رنو را به بزرگترین رقیب داخلی ایران خودرو، یعنی شرکت "سایپا" عرضه می کند. شرکت سایپا با خرید بلوک های موتور لادا از بزرگترین خودروساز روسیه، برای از سرگیری تولید مدل رنو موافقت کرده است.به عنوان بخشی از قرارداد اعلام شده، رنو لوگان تولید سایپا، یک خودروی جدید موسوم به L90 تندر، با موتور "لادا لارگوس" روسی ساخته خواهد شد. به گفته "امیرعباس فرنودی" متخصص خودروسازی ایران، از آنجایی که صنعت خودروسازی روسیه از سوی غرب تحریم شده است، این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای قطعه سازان ایرانی است تا ظرفیت ها و توانمندی های خود را به بازار روسیه معرفی کنند.

  • تمام مدل هایی که خودروسازی نیسان برای عرضه در اروپا معرفی می کند، تا سال ۲۰۳۰ به صورت کاملا برقی خواهند بود و موتور احتراقی نخواهند داشت.
  • ولی پیدایش راه حلی برا رفع این ضعف و تولید انبوه این ماشین های بی صدا و بدون آلودگی هم برای سلامت جامعه و هم سلامت انسان ها امری ضروری می باشد.
  • شایان ذکر است وی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «عضو هیئت علمی برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه» معرفی گردیده است.
  • موضوع دیگری که می تواند فاصله سطح کیفی خودروهای داخلی با سطوح بین المللی را نشان دهد نتایج شاخص هایی است که حاصل از ارزیابی های کیفی متخصصین و مصرف کنندگان از کیفیت خودروها می باشد.

از آنجایی که تامین کنندگان قطعات و تجهیزات اصلی خودرو و خرده فروشی ها اغلب در چندین قاره پراکنده شده اند، یافتن راه حل های انعطاف پذیر برای روابط زنجیره تامین بسیار مهم است. در حالی که عنصر جغرافیایی یک چالش است، امکان برقراری ارتباط سریع و توانایی تهیه قطعات مورد نیاز با قیمت مناسب با غلبه بر این چالش، همواره نیاز به بهبود و ارتقا دارد. همچنین با توسعه خودروها و روی کار آمدن وسایل نقلیه خودران و وسایل نقلیه الکتریکی، شیوه های پیاده \u200eسازی زنجیره تامین تغییر پیدا میکند و بازیگران جدیدی را به صنعت تزریق می کند. صنعت خودروسازی ایران از اوایل دهه ۳۰ شمسی تاکنون فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. از تولید پیکان و سمند گرفته تا واردات روز افزون خودروهای خارج و در نهایت خداحافظی با بهترین شرکای تجاری در طول ۶۰ سال تجربه صنعت خودروسازی ایران بوده است. اولین کارخانه تولید خودرو در کشور، کارخانه خودروسازی مرتب بود که در سال ۱۳۳۶ تأسیس شد و به عنوان نمایندگی فروش اتومبیل های شرکت رُوِر با نام کارخانه لندرُوِر در تهران به ثبت رسید.

گزارش عملکرد درخصوص تحقق بالاترین درصد تجمعی برنامه تولید در مرداد ماه (گروه خودروسازی سایپا)

در حالت عادی قطعه ساز بر اساس خواسته خودروساز نسبت به تولید قطعه اقدام می کند و با تولید خودروهای جدید، خواسته خودروسازان از قطعه سازان نیز بیشتر می شود. همانطور که  ورود پژو باعث رشد شد و رنو این رشد را تکمیل کرد؛ با ورود سایر خودروسازان نیز خواسته بین المللی از صنعت قطعه افزایش می یابد. تجربه چند سال اخیر نشان می دهد عدم هماهنگی سیاست ها و تاخیر در تصمیم گیری از جمله مهمترین دلایل آشفتگی در بازار خودرو بوده است. خطاهای موجود در شیوه قیمت گذاری باعث زیان تولیدکنندگان و کاهش میزان تولید خودرو به موازات تقویت هرچه بیشتر انگیزه های سودجویانه و توان اقتصادی واسطه ها و در نهایت افت کیفیت خودروهای تولیدی و به تبع آن کاهش رقابت پذیری محصولات این صنعت بوده است.

طرح جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو -مهر 1401

شرکت اپل در این زمینه پیشتاز بود و در سال ۲۰۱۴، کارپلی را عرضه کرد و سال بعد نیز گوگل با اندروید اتو وارد میدان شد. به لطف وجود این سامانه ها، راننده می تواند از گوشی خود برای تماس گرفتن یا پاسخ به تماس تلفنی در خودرو استفاده کند، به موسیقی آنلاین گوش دهد یا از یک نقشه آنلاین برای مسیریابی بهره گیری کند. البته همه این کارها بر روی گوشی کاربر روی می دهد و صرفاً صدا و تصویر آن از طریق بلندگوها و صفحه نمایشگر موجود داخل خودرو پخش می شود. به همین دلیل، مدتی است شرکت های بزرگ فناوری دنیا به دنبال سازوکاری جدی تر هستند و می خواهند نرم افزاری با امکانات و قابلیت های بیشتر برای خودروها بسازند.

دیدار قالیباف با جمعی از تجار ایرانی مقیم آفریقای جنوبی

بر اساس داده های آژانس اتواستات روسیه، تا تاریخ 1 ژوئیه 2022، در مجموع 10 هزار و 400 خودروی وارداتی از ایران در روسیه موجود است. با این حال این رقم در مقایسه با بازار ماهانه 100 هزار خودرویی روسیه رقم ناچیزی است. بیشتر خودروی وارداتی روسیه از ایران خودرو ملی ایران یا همان سمند است که در فاصله سال های 2006 تا 2008 وارد روسیه شده اند. اخیرا ایران خودرو تصمیم گرفته تولید آن را متوقف کند زیرا بیش از دو دهه است که در خط تولید بوده است.